Yüksek hızlı bağlantı, kullanıcı dostu yazılım ve kolay ulaşım, İnternet üzerinden yabancı müşteri bulma ve satış yapma engellerini azaltmıştır. Yine de birçok işletme, satışlarını çevrimiçi ihracata nasıl uyarlayacaklarını hala bilmiyor.
İnternet üzerinden yurtdışına satış yapmak için doğru yolda olduğunuzdan emin olmak için beş adım.
Belki de halihazırda geleneksel yollarla ihracat yapıyor, Türkiye'de çevrimiçi satış yapıyor veya sadece bir e-ticaret stratejisi düşünüyorsunuz.
Sürecin neresinde olursanız olun, dünyanın en iyilerine karşı rekabet edeceğiniz için uluslararası e-ticaret çabalarınızın birinci sınıf olması gerektiğini unutmamalısınız.
Başarılı olmak için, marka bilinci oluşturma ve web sitesi tasarımından nakliye ve iade politikanıza kadar kusursuz bir müşteri deneyimi oluşturmanız gerekecek, aksi takdirde insanlar yalnızca rakiplerinizden birini seçecek; sonuçta, onlar sadece bir tık ötede.
Temel bilgileri öğrenirken, e-ticaret operasyonunuzdaki sapmaları işletmeniz üzerinde aşırı baskı oluşturmadan veya markanızı zedelemeden çözebilmeniz için küçükten başlamak en iyisidir.
Unutmayın çok hızlı gitmek yaygın bir hatadır, hiç e-ticaret yapmadıysanız; öğrenmek için çalışmanız gerekir.
Stokta tutabileceğinizi ve kolaylıkla gönderebileceğinizi bildiğiniz en çok satan birkaç ürünle başlamanızı öneriyoruz. Operasyona geçmeden önce satın almak/üretmek, göndermek ve iadeleri işlemek için süreçlerinizdeki her adımı test edin. E-ticaret operasyonunuz iyi yağlanmış bir makine olduğunda, daha fazla pazara daha fazla ürün sunmak için genişletebilirsiniz.
İnternet, teorik olarak milyarlarca yeni müşteriye erişmenizi sağlayarak, dış pazarlara girmenin önündeki engelleri azaltır. Yalnızca kapınızı çalan kişilere satış yapmayın.
Ürünleriniz ve şirketinizin kaynakları için en iyi pazarları keşfederken stratejik olun. Müşteri bulma ve ürünleri uygun maliyetlerle gönderme açısından en iyi başarı şansına sahip olacağınız bir ülke veya bölgeyi hedefleyin.
Potansiyel müşterilerin ne istediğini anlamanıza yardımcı olması için pazarınızı araştırın.
- Kültürlerini, satın alma alışkanlıklarını ve ödemeye hazır oldukları fiyatı öğrenin.
- Web sitenizin dilini, içeriğini ve renk paletini uyarlamayı düşünün.
- Ürününüzü yabancı bir müşteriye uyarlamanız bile gerekebilir. Örneğin, ambalajın veya etiketlemenin boyutunu veya şeklini ayarlamak söz konusu olabilir.
- Rekabet ne durumda. Benzer üreticiler var mı? İnternette nasıl satıyorlar?
Yurtdışında satış yapmak için yasal gereksinimler hakkında bilgi edinin. Verimliliği en üst düzeye çıkarmak ve maliyetleri azaltmak için farklı dağıtım seçeneklerini de keşfetmek isteyeceksiniz.
-Gümrük ücretleri, harçlar ve vergiler
Yurtdışına gönderi yapmanın temellerini ve paketleri gümrükten geçirmek için yapılması gerekenleri öğrenin. Hüküm ve koşullarınızdaki düzenlemeler konusunda açık olun.
-Uluslararası nakliye masrafları
Burada birçok seçenek var. Hız ve hizmet için ne zaman tasarruf edeceğinizi ve ne zaman ekstra ödeme yapacağınızı öğrenin. Kilit nokta farklı taşıyıcılar, nakliye komisyoncuları ve komisyoncularla pazarlık yapmaktır.
-Direk nakliye
Malları stokta tutmak ve teker teker kendiniz göndermek yerine, onları "göndermek" daha etkili olabilir; siparişleri ve sevkiyat ayrıntılarını toptancınıza aktarıp doğrudan müşterinize göndermesini sağlayın.
Ziyaretçilerin beklediğiniz şeyi yapıp yapmadığını görmek için her zaman web sitenizin trafiğini izleyin. Web analitiği araçları, hedeflerinize ulaşıp ulaşmadığınızı ölçmenize yardımcı olacaktır.
Sonuçlarınızı izlemek ve ölçmek, sürekli bir iyileştirme döngüsü olması gereken önemli bir adımdır: Harekete geçin, sonuçları ölçün, stratejinizi değiştirin ve ardından tekrar yapın.
Daha fazla bilgi ve kaynak için, Türkiye İhracatçılar Meclisi, Kolay İhracat Platformu ve Gümrük Rehberi web sitelerinin yanı sıra Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığının ihracat sayfasını ziyaret edin.