Web Sitesi Sıralamasını Geliştirmek için 10 Gelişmiş SEO Stratejisi

22 Jul 2022 11:42, Okunma Sayısı: 640
RGS Bilişim Teknolojileri A.Ş. | Dijital Dönüşüm, Bursa Yazılım, E-Ticaret, Kurumsal Çözümler

Bu yazımızda RGS Bilişim Teknolojileri olarak sizlere "Web Sitesi Sıralamasını Geliştirmek için 10 Gelişmiş SEO Stratejisi" nelerdir hakkında faydalı bilgiler sağlayacağız.
Net Marketshare'e göre Ocak 2018 ile Eylül 2018 arasında %72,62 web trafiği Google kaynaklıdır. Bu nedenle, web sitesinin arama sonuçlarında en iyi performansı göstermesi için arama motoru optimizasyonu (SEO) önemlidir.

Arama algoritması daha akıllı hale geldikçe, SEO stratejisi de değiştirilmelidir. Trafik ve potansiyel müşteriler artık siyah şapka SEO stratejileri kullanılarak oluşturulamıyor. Bununla birlikte, arama motoru optimizasyonu stratejileri son birkaç yılda muazzam bir değişim geçirdi.

Değişen trendlere ayak uydurmak için işletmeler SEO stratejileri hakkındaki bilgilerini güncellemelidir. Bu yolculukta size yardımcı olmak için, işletmenizi geleceği hazır hale getirebilecek gelişmiş SEO stratejileriyle ilgili bazı ipuçları sunuyoruz.

Bu blog yazısında aşağıdakileri tartışacağız:

  • Web sitesinin Sayfa Hızı sıralamayı nasıl etkiler?
  • Mobil optimizasyon neden önemlidir?
  • Görsel Öğeler SEO'da Nasıl Yardımcı Olur?
  • İçeriği yeniden kullanmak sıralamayı iyileştirir mi?
  • SEO'yu geliştirmek için bağlantı kurma stratejileri
  • Uzun kuyruklu anahtar kelimeler SEO'yu nasıl etkiler?
  • SEO dostu Açılış sayfası nasıl oluşturulur?
  • Kırık Linklerin Arkasındaki Nedenler
  • Sıralama için Dahili Bağlantı
  • Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik ve SEO

Web sitesinin Sayfa Hızı sıralamayı nasıl etkiler?

Müşteri deneyimini iyileştirebileceği için web sitenizin yükleme hızı önceliğiniz olmalıdır. 2010'da Google, masaüstünde sayfa hızını bir sıralama faktörü olarak dikkate almaya başladı. Şimdi, Temmuz 2018'de Google, mobil arama sonuçlarında bir sıralama faktörü olarak mobil sayfa hızını kullanmaya başladı. Sayfa hızını artırmak için yapılabilecek birkaç şey vardır, örneğin:

Resimlerinizin web için optimize edildiğinden emin olun. Optimizasyon Adobe Photoshop ile yapılabilir. Bunu yapmak için, "kaydet" yerine "Web için kaydet"i tıklamanız yeterlidir. Görüntünün biçimini optimize ederek, görüntü kalitesini düşürmeden daha keskin ve daha küçük boyutta kaydetmeniz yeterlidir.
301, tarayıcıyı bir sayfadan diğerine yönlendirerek web sitesinin hızını düşürür. Hızı artırmak için 301 yönlendirmelerini azaltın.

Mobil optimizasyon neden önemlidir?

Son birkaç yılda, cep telefonu ve internet planları daha ucuz hale geldikçe, mobil kullanım önemli ölçüde arttı. Ancak birçok web sitesi hala mobil cihazlarda görüntülenecek şekilde tasarlanmamıştır. Sitenizi mobil cihazlar için optimize etmek için site yapısı ve sayfa hızı, iyileştirme alanlarından birkaçıdır. Mobil sitenizi kullanıcılar ve arama motoru için kolay hale getirmenin yollarından bazıları şunlardır:

Duyarlı web tasarımı
Javascript, resimler ve CSS'yi engellemeyin
Başlığı ve meta açıklamayı optimize edin
Yerel aramalar için optimize edin
Mobil site yapılandırması
Ayrı mobil URL

Görsel Öğeler SEO'da Nasıl Yardımcı Olur?

İnsanların dikkat süresinin azalmasıyla, kullanıcıları metinsel içerikle meşgul etmek son derece zor hale geldi. Ayrıca, insanların %65'i görsel öğreniyor ve bu da daha fazla görsel içerik oluşturmayı daha da önemli hale getiriyor. Görsel içeriğin farklı örnekleri resimler, videolar ve infografiktir.

İçeriği yeniden kullanmak sıralamayı iyileştirir mi?

İçeriğe yönelik artan taleple birlikte, en yaygın içerik pazarlama ve yazma hilelerinden biri içeriğin yeniden kullanılmasıdır. Değişiklikler, içeriğin nerede kullanılacağına bağlı olarak küçük olabilir. Örneğin, bir infografik, blog gönderilerini ve makaleleri yeniden tasarlamanın en iyi yoludur. İçeriği yeniden kullanmanın ve arama motorları için optimize etmenin yollarından bazıları şunlardır:

Büyük içerik kampanyalarından verileri kurtarın.
İçeriği yeniden tasarlarken müşteri segmentasyonuna odaklanın.
Eski içerik için bir strateji geliştirin.
Mevcut içerik okuyucularından içgörü ve geri bildirim toplayın.
İçeriği daha atılabilir hale getirmek için yeniden kullanın.
SEO'yu geliştirmek için bağlantı kurma stratejileri
Harici backlink almak zordur. Arama motorları, bir web sitesinin popülerliğini belirlemek için bu göstergeyi kullanır. Günümüzde çoğu arama motoru, harici bağlantıların değerini belirlemek için farklı metrikler kullanır. Bu metriklerden bazıları şunları içerir:

Bağlantı alanının güvenilirliği.

Bağlantı veren sayfanın popülaritesi.
Kaynak sayfa ile hedef sayfa arasındaki içeriğin alaka düzeyi.
Bağlantıda kullanılan bağlantı metni.
Kaynak sayfada aynı sayfaya verilen bağlantıların sayısı.
Hedef sayfaya bağlanan kök alan adlarının sayısı.
Hedef sayfaya bağlantılara bağlantı metni olarak kullanılan varyasyonların sayısı.
Kaynak ve hedef etki alanları arasındaki sahiplik ilişkisi.
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler SEO'yu nasıl etkiler?
Bir giyim markası, “giysiler” anahtar kelimesine göre sıralamak ister. Ancak, markanız büyük markaların hakim olduğu tek bir anahtar kelimede sıralamaya girebilecek mi? Benzer şekilde, bir köpek maması üreticisi "köpek" anahtar kelimesine göre sıralamak isteyebilir, ancak köpekler hakkında genel bilgilerle ilgilenen kişileri içeren arama trafiğini davet edebilir.

Rekabetten kaçınmak ve alakalı trafik getirmek için uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanmak ideal bir çözümdür. Örneğin, bir kişi "köpek" yerine "Chicago'daki en iyi köpek maması üreticisi"ni ararsa işletmeniz fayda sağlayabilir. İşte iki ek ipucu:

Her web sayfasında benzersiz uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanın
Tıklama tuzağından kaçının


SEO dostu Açılış sayfası nasıl oluşturulur?

Bir kampanyadan maksimum düzeyde yararlanmak kolay değildir. Açılış sayfaları tasarlamanın dışında, anahtar kelimeleri optimize etmek, arama sonuçlarındaki sıralamayı iyileştirmeye yardımcı olabilir. Bu, kampanyanın organik erişimini tamamlar. Anahtar kelimeyle optimize edilmiş bir açılış sayfası geliştirirken akılda tutulması gereken birkaç nokta vardır:

Anahtar kelimelerinizi belirleyin: Birinin arama motorunda kullanabileceği anahtar kelimelerin bir listesini yaparak başlayın. Bunları diğer kelimelerle birleştirin ve onu uzun vadeli bir anahtar kelime yapın.
Anahtar kelimeleri içeriğinize stratejik olarak dahil edin: Web sayfanızın SERP'lerde daha iyi bir konumda görünmesini istiyorsanız, Başlık etiketini, Meta açıklamasını, Başlık etiketini ve Resim dosyası adını optimize etmelisiniz.
Kırık Linklerin Arkasındaki Nedenler
Kırık link sitenin hemen çıkma oranını arttırır. Arama motorunun web sitenizde görüntülenen bilgilerin kullanıcılar için yararlı olmadığını düşünmesini sağlayarak web sitenizin sıralamasını düşürürler. Kırık bağlantıların ana nedenleri:

Bir web sayfasının URL bilgisi değiştirildiğinde dahili bağlantıları değiştirmemek
Kaldırdıkları veya taşıdıkları bir 3. taraf sayfasını bağladılar
Bu faktörlere dikkat ettiğinizden emin olun ve URL'yi değiştirmeyi unutmayın.

Sıralama için Dahili Bağlantı

Bir web sayfasında dahili bağlantılar olduğunda, arama motoru tarayıcısı "takip et" bağlantılarını ziyaret eder ve ayrıca bunları SERP'lerde sıralar. Dikkate alınması gereken en önemli şey, bağlantı metninin doğru bir şekilde bağlanıp bağlanmadığı ve konulan bağlantının web sayfasındaki bilgilerle alakalı olup olmadığıdır. İşte birkaç ek ipucu:

Dahili bağlantı, web sitesi ziyaretçisi için alakalı ve faydalı olmalıdır.
İki sayfa aynı bağlantı metnine sahip olmamalıdır
Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik (UGC) veya harici web sitesi için "Takip etmeme" kullanımını sınırlayın
Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik ve SEO
Bir web sitesi ziyaretçisi bir inceleme bıraktığında veya bir müşteri referansı yüklediğinizde, aklınızda SEO metrikleri olduğundan emin olun. Örneğin, bir müşteriden veya müşteriden bir video incelemesi yüklüyorsanız, alakalı anahtar kelimelerle açıklayıcı bir başlık yazdığınızdan, doğru kategoriye eklediğinizden ve uygun etiketleri kullandığınızdan emin olun. Bu, içeriğinizin google'da sıralamasına yardımcı olacaktır.

Google her yıl arama algoritmasını güncelleyerek daha akıllı ve verimli hale getirir. Değişikliklere ayak uydurmak için web sitenizi nasıl daha iyi ve verimli bir şekilde sıralayacağınızı bilmelisiniz. Farklı Arama motoru optimizasyonu, işletmelerin doğru yolda kalmasına ve web sitelerini geleceğe hazır hale getirmesine yardımcı olabilir.